Działka przy Pilczyckiej ma nowego właściciela. Co to oznacza dla tramwaju na Maślice?
Mieszkańcy Maślic mogą odetchnąć z ulgą – planowana linia tramwajowa na ich osiedle nie jest zagrożona mimo zmiany właściciela kluczowej działki przy ulicy Pilczyckiej. Spółka Develia Vita, która przejęła teren od dotychczasowego właściciela, nie tylko nie blokuje inwestycji, ale wręcz deklaruje bezpłatne przekazanie potrzebnego gruntu pod tory.
To ważna informacja dla blisko 11 tysięcy osób, które dzięki nowej linii zyskają dostęp do przystanku w odległości maksymalnie 500 metrów od miejsca zamieszkania.
Deweloper jako partner miasta w budowie tramwaju
Develia Vita oficjalnie potwierdza gotowość współpracy z władzami Wrocławia. Powierzchnia niezbędna pod torowisko i infrastrukturę drogową zostanie udostępniona miastu za darmo. Dodatkowo spółka planuje modernizację lokalnej sieci komunikacyjnej w porozumieniu z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta.
Zgodnie z obowiązującym Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, nabyta nieruchomość ma podwójne przeznaczenie – część gruntu służyć będzie zabudowie mieszkaniowej, pozostała zaś infrastrukturze transportowej.
Harmonogram bez zmian – tramwaj pojedzie w 2028 roku
Władze miasta potwierdzają, że zmiany własnościowe nie wpłyną na terminy realizacji projektu. Dokumentacja techniczna ma być ukończona jeszcze przed końcem bieżącego roku, a pierwsze tramwaje na Maślice wyjadą w 2028 roku.
Prace projektowe są już mocno zaawansowane, co oznacza, że mieszkańcy mogą liczyć na dotrzymanie obiecanych terminów.
Jak będzie wyglądała trasa na Maślice?
Nowa linia o długości 3,2 km plus pętla (łącznie 4 km) rozpocznie bieg w rejonie obecnego końca linii przy Tarczyński Arena. Stamtąd tramwaje pojadą północną częścią ulicy Maślickiej, by po około 2 kilometrach skręcić w lewo i przez ulice Suwalską i Królewiecką dotrzeć do pętli końcowej w pobliżu N-Parku.
Osiem nowych przystanków powstanie w strategicznych lokalizacjach:
- przy ulicy Gosławickiej
- w rejonie AOW
- na wysokości ulic Rędzińskiej i Bogatyńskiej
- przy ulicy Brodnickiej
- na skrzyżowaniu z trasą prowadzącą na południowy zachód
- przy ulicach Suwalskiej i Królewieckiej
Dodatkowe inwestycje w infrastrukturę
Budowa linii tramwajowej to nie tylko tory i przystanki. W ramach projektu powstanie również most nad Ługowiną oraz zostanie rozbudowana sieć instalacji podziemnych. Te dodatkowe elementy mają zapewnić sprawne funkcjonowanie nowego połączenia i jego integrację z istniejącą infrastrukturą miasta.
Mieszkańcy Maślic mogą więc być spokojni – ich dzielnica za kilka lat zyska nowoczesne połączenie tramwajowe z centrum Wrocławia.