Samorządowy projekt „Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza” przyniósł, w ciągu swojego trwania wiele efektów w postaci spotkań gospodarczych, nawiązanych kontaktów biznesowych oraz uczestnictwa w kluczowych wydarzeniach na całym świecie. Marszałek Paweł Gancarz i wicemarszałek Michał Rado zaprezentowali cele nowej edycji tego innowacyjnego projektu, zapewniając przedsiębiorcom z Dolnego Śląska możliwość reprezentacji podczas targów Collision 2024, które odbędą się w czerwcu w Toronto.
„Przedsiębiorcy z Dolnego Śląska posiadają imponujący potencjał do rozwoju i zdobycia międzynarodowych rynków. Właśnie dlatego postanowiliśmy kontynuować ten unikalny, regionalny program, który wspiera taki rozwój” – powiedział Paweł Gancarz, marszałek województwa. Podkreślił także, że wielu lokalnych przedsiębiorców już skorzystało z możliwości oferowanych przez projekt Going Global. Marszałek wyraził również przekonanie, że nadchodząca edycja przyniesie korzyści dla firm na Dolnym Śląsku i pobudzi regionalną gospodarkę.
Projekt „Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza”, realizowany w latach 2020-2022, zaangażował łącznie 145 przedsiębiorców, którzy uczestniczyli w niemal 400 spotkaniach biznesowych podczas 13 misji gospodarczych. Uczestnicy projektu szacują wartość wynikłych z tych działań kontraktów na ponad 5,3 miliona złotych. Informacje o projekcie i firmach biorących w nim udział dotarły do ponad 6,4 miliona osób. Planowana jest kolejna, dwuletnia edycja projektu „Going Global”, która ma kontynuować najlepsze praktyki i doświadczenia poprzedniej edycji, służąc realnym potrzebom dolnośląskich przedsiębiorców.