Samorząd województwa dolnośląskiego po raz drugi realizuje program o nazwie „Going Global 4.0”. Jego głównym celem jest wsparcie lokalnych przedsiębiorców w ekspansji na rynki zagraniczne poprzez organizację misji gospodarczych. Te wyjazdy stanowią dla nich okazję do pozyskania nowych, międzynarodowych kontraktów i rozwoju swojej działalności poza granicami kraju. Aktualna edycja projektu już zaowocowała dziewięcioma takimi misjami, które zaangażowały 50 firm z regionu i przyniosły ponad 60 nowych umów.
Program „Going Global 4.0” w swoim drugim wydaniu trwa od marca 2024 roku i zakończy się pod koniec tego samego roku. Całkowity budżet projektu wynosi 21,5 miliona złotych, z czego aż 15 milionów zostało dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. W ciągu ubiegłego roku, samorząd zorganizował dziewięć misji gospodarczych do takich krajów jak Stany Zjednoczone, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Japonia, Hiszpania, Portugalia czy Kanada. W tych wydarzeniach wzięli udział przedstawiciele 50 mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z Dolnego Śląska, reprezentujących różne sektory gospodarki, w tym przemysł kosmiczny, ICT, bezpieczeństwo, chemię, medycynę czy motoryzację.
Michał Rado, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego, zaznacza, że do zakończenia drugiej edycji programu „Going Global”, planuje wysłać jeszcze około 280 przedsiębiorców na kolejne misje gospodarcze. Podkreśla również sukcesy firm, które dzięki udziałowi w projekcie zawarły kontrakty z partnerami międzynarodowymi. Zachęca również inne firmy z regionu do skorzystania z szansy i zgłoszenia się do udziału w nowych rekrutacjach, które zostaną ogłoszone 24 lutego na stronie internetowej projektu. Przy czym warto pamiętać, że istnieje jeszcze możliwość zgłoszenia do udziału na targach medycznych DMEA w Berlinie, gdzie pozostały już tylko dwa wolne miejsca.